آدم

من وافکارم

آدم

من وافکارم

مودم وایرلس تی پی لینک

TP-link با ۴ پورت LAN

مودم TD-W8951ND ساخت شرکت تی پی لینک TP-Link به این دلیل تصمیم گرفتم که این مودم رو به طور کامل بررسی کنم که قابلیت های مختلفش رو خدمت تون عرض کنم . مودم TD-W8951ND از لحاظ امکانات با مودم دی لینک D-Link 2640U تقریبا برابری می کنه  فقط به نظر من تی پی لینک مودم TD-W8951ND یه مزیت داره و اونم اینه که کار کردن با منیوی تنظیماتش یکم راحت تره پیش از خوندن این پست اکیدا توصیه می کنم که راهنمای خرید مودم ADSL  رو بخونید تا با اصطلاحاتی که در این پست به کار رفته بیشتر آشنا بشید . 

 

 

مودم TD-W8951ND

بررسی مودم وایرلس تی پی لینک TP-Link TD-W8951ND

مودم TD-W8951ND دارای ۴ پورت LAN برای اتصال کابلی ( از طریق کابل LAN ) و یک آنتن برای اتصال وایرلس یا بی سیم به لپ تاپ ، تبلت و موبایل هست . رنگ مودم TD-W8951ND سفیده و طراحیش بسیار شیک و فانتزیه و شبیه سفینه های فضایی در کارتون های علمی تخیلیه . مودم TD-W8951ND به لحاظ ظاهری کاملا شبیه مودم TD-W8151ND هست با این تفاوت که TD-W8151ND  تک پورته اما TD-W8951ND دارای ۴ پورته . پشت مودم TD-W8951ND یک پورت طوسی رنگ وجود داره که برای اتصال کابل RJ11 یا همون کابل تلفن استفاده میشه و ۴ پورت زرد رنگ برای اتصال از طریق کابل LAN  . کنار پورت های LAN یه دکمه کوچیک مشکی وجود داره که برای خاموش و روشن کردن WiFi استفاده میشه . کنار دکمه WiFi هم یه دکمه مشکی کوچیک دیگه  وجود داره که اگه بهش دقت کنید زیرش نوشته WPS  . در مورد WPS قبلا در بررسی مودم TD-W8901ND یه توضیح کوتاه دادم اما بازم در این پست خدمت تون عرض می کنم . تکنولوژی WPS برای تقویت امنیت شبکه وایرلس استفاده میشه . در واقع WPS این امکان رو فراهم میکنه که برای هر بار اتصال (وایرلس) رمز جدیدی تولید بشه تا کسی نتونه رمز شبکه وایرلس تون رو حدس بزنه و یا هک کنه ! استفاده از WPS درد سرهای خاص خودش رو داره و به کاربرای خونگی (مخصوصا آماتورها ) توصیه نمی کنم . تنها تفاوت اصلی مودم TD-W8951ND با مودم TD-W8901ND همین دکمه WPS هست که برای کاربران خونگی خیلی اهمیت نداره !

 

مودم TD-W8951ND – نمای جلو

 

مودم TD-W8951ND – نمای عقب

کاربرد مودم تی پی لینک TP-Link TD-W8951ND

متاسفانه مودم TD-W8951ND مشکلات زیادی داره . البته لازمه بدونید که اغلب مودم های تی پی لینکی که در سال ۹۱ و به خصوص ۹۲ وارد بازار شدن مشکل دارن ! اگه می خواید یه مودم بخرید که بیشتر از طریق WiFi ازش استفاده کنید اکیدا توصیه می کنم که مودم TD-W8951ND رو کلا فراموش کنید !

مقایسه مودم TD-W8951ND با مودم TD-W8151ND

لیست مشخصات فنی مودم تی پی لینک TP-Link TD-W8951ND

■ آدرس IP پیشفرض : ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱

■ نام کاربری ( Username ) پیش فرض : admin

■ رمز عبور ( Password )  پیش فرض : admin

■ قابلیت بروز رسانی Firmware

■ ۴ پورت LAN

■ پشتیبانی از NAT routing

■ پشتیبانی از Multihomed

■ پشتیبانی از DMZ

■ پشتیبانی از Port forwarding

■پشتیبانی از Port triggering

■ پشتیبانی از DHCP server

■ پشتیبانی از DHCP client

■ پشتیبانی از DHCP relay

■ پشتیبانی از Dynamic DNS client

■ پشتیبانی از QoS

■ پشتیبانی از UPnP

■ پشتیبانی از PPPoE client

■ پشتیبانی از PPPoA client

■ پشتیبانی از Multiple SSID

■ پشتیبانی از SPI firewall

■ پشتیبانی از SPI firewall

■ پشتیبانی از DoS / DDoS protection

■ پشتیبانی از MAC Address filtering, packet filtering

■ پشتیبانی از WEP

■ پشتیبانی از (WPA (TKIP

■ پشتیبانی از (WPA2 (AES

■ پشتیبانی از WPS

خرید مودم تی پی لینک TP-Link TD-W8951ND

هنگام خرید مودم TD-W8951ND توجه داشته باشید که قیمت این مودم با مودم دی لینک ۲۶۴۰U یکی هست .  مسئله دیگه ای که باید بدونید اینه که مودم  TD-W8951ND از مودم تی پی لینک TD-W8901ND و مودم تی پی لینک TD-W8151ND  گرونتره ! من مودم TD-W8951ND رو با ۳ نوع گارانتی در بازار دیدم که با هم اختلاف قیمت دارن اما اصلا مهم نیست !  لازمه بدونید که داخل بسته مودم TD-W8951ND یک قطعه کابل LAN + دو قطعه کابل RJ45 و یک عدد اسپلیتر وجود داره ! خوشبختانه داخل پکیج همه مودم های تی پی لینک اسپلیتر هست اما معمولا تو پکیج دی لینک ۲۶۴۰U این اسپلیتر ها مفقود الاثر میشن ! به هر حال مه مه رو لولو میبره ! 

 

داخل بسته بندی مودم TD-W8951ND

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.